به نام خدا

این درس در مورد کلمات ربط حرف میزنه و در موردش توضیحاتی میده

کلمات ربطی که توی این درس ذکر شدن اینا هستن

as

because

when

since

whether

while

خب کلمه ربط کلمه ای هستش که دو تا جمله رو بهم متصل میکنه :)

یعنی برای اینکه بتونیم تست کنکور رو بزینم باید بدونیم هر کدوم از این کلمات ربط کی و کجا ها میان؟!

برای چه جملاتی ؟! 

و...

خب من دونه دونه نشستم بررسی کردم به نتایج کلی زیر رسیدم :)

as

به معنی زمانی که - وقتی که - چون - از انجایی که - هرچه - به همان نسبت که

برای دو عمل که همزمان اتفاق میوفتن !

مثل :

وقتی که نشسته بودم گوشیم زنگ خورد

وقتی توی رومادا بودم یه نفر بهم زنگ زد !

because

به معنی چون - زیرا 

برای بیان علت میاد ! که معمولا هم ازش جایی سوال نمیاد :)

مثلا:

من رومادا رو دوست دارم چونکه رومادا مطالب خیلی خوبی داره

من رومادا رو دوست دارم بدلیل اینکه ادمینش دوست داشتنیه !

when

به معنی :

زمانی که - وقتی که 

برای وقتی که دو عمل همزمان و غیر همزمان انجام میشه میاد...

او وقتی 17 ساله بود رومادا را افتتاح کرد

since 

به معنی از انجایی که - چون که - از - از وقتی که

معمولا برای دو عمل غیر همزمان بکار میرود !

whether

بیشتر اوقات اگر توی جمله or دیدیم از این کلمه استفاده میکنیم ( 95 درصد مواقع جواب میده)

while

به معنی زمانی که هست !

حالا چطور تست هاشو بزنیم؟!؟!؟!

برای اینکه ما بتونیم تست های این بخش از گرامر رو بزنیم باید جمله رو معنی کنیم و ببینیم کدوم از کلمات ربط بهش میخوره این راه مطمین ترین و بهترین راه ممکن هستش که بتونیم تست های این بخش رو بزینم.

حالا اگر حسش بود یه چند تا تست توی پست های بعدی کار میکنیم :)

سوالی بود یا چیزی رو جا انداخته بودم ذکر کنید تا رفع بشه !

موفق باشید