تشبیه در کل یعنی :

شبیه کردن چیزی به چیز دیگر !

مثلا :

قد سرو ( قد بلند )

الان توی این بالا قد به سرو تشبیه شده ! 

ابرو کمان ( ابرو خوشگل :D )

الان ابرو به کمان تشبیه شده ! 

و...

ادات تشبیه :

ادات شبیه چیزای مثل :

مثل ، مانند ، بسان ، بکردار ، مانستی و ... 

هستش !

مثلا :

اریا مانند صخره ای شکست ناپذیر است :D

اریا نگاهی بسان شمشیر برنده دارد :)

و...

در کل میشه گفت اگر توی جایی ادات رو مشاهده کردید بدونید به احتمال بالا توی اون تشبیه بکار رفته !

چیزهای دیگه ای هم هستش مثلا : مشبه و مشبه به !

که با پیدا کردن اینا هم میشه سریعا فهمید که شعر یا متن تشبیه داره یا نه ؟!!!

در کل اگر دیدید چیزی به چیز دیگر تشبیه یا مانند شده میشه گفت به احتمال 90% توی اون تشبیه بکار رفته...

مشبه چیست حالا ؟

اون کلمه اصلیه رو که همه چی هم زیر سر اونه بهش میگن مشبه :)

مشبه به چیست حالا ؟

مشبه به چیزیه که به مشبه مانند یا تشبیه میشه !

مثلا اون بالا :

قد سرو 

قد : مشبه میشه ! 

سرو : مشبه به میشه !

یعنی قد همانند سرو است ! 

توجه کنید : بعضی وقتا احتمال داره ادات تشبیه دیده نشن :) 

فکر کنم که دیگه بیشتر چیزارو گفتم !

موردی رو فراموش کردم یاداور بشید یا خودتون زحمتشو توی نظرات بکشید من اضافه میکنم این بالا :)

اینجا هم هر روز اپدیت میشه سر بزنید ! به دوستاتونم معرفی کنید اینجارو تا یه جمع پشت کنکوری عالی داشته باشیم :)

موفق باشید !