امروز یه مقداری درس خوندم و روی این مبحث کار کردم که در کل به یه سری نتیجه ها رسیدم !

نتیجه های اسونیه و تقریبا تو هر کتابی و هر کتاب کاری در مورد شیمی چنین نکاتی هستش.

حالا من باز اینجا ذکر میکنم تا شما کنکوری ها هم استفاده ببرید :D

و هم یه نکته برداری و خلاصه نویسی برای خودم باشه.

خوب میریم سر بحث اصلی :

در چه صورت های علامت دلتا اس مثبت هستش :

1- در صورتی که تعداد مول های گازی سمت راست ( فراورده ) بیشتر از تعداد مول های سمت چپ( واکنش دهنده ها ) باشه !

2- در سمت واکنش دهنده حالت جامد وجود داشته باشه ولی سمت راست ( فراورده ها ) وجود نداشته باشه ( یعنی ماده جامد از بین بره )

3- افزایش حجم سامانه گازی و افزایش دما هم باعث میشه دلتا اس مثبت باشه :)

4- حل کردن گاز در گاز هم علامت دلتا اس رو مثبت میکنه :) 

حالا کی علامتش منفی میشه ؟!

1- وقتی که برعکس نکته 1 بالا بشه ! یعنی تعداد مول گازی سمت راست کمتر از تعداد مول های سمت چپ بشه ! ( چپ بیشتر از راست باشه ! )

2- ماده جامدی بوجود بیاد ! یعنی در سمت چپ جامدی نباشه ولی راست ماده جامدی باشه !

کلا میشه گفت با یاد گرفتن همین 6 تا نکته کلی میشه به راحتی به علامت دلتا اس در حداقل 90% پی برد :D

اگر راهی و نکته ای رو فراموش کردم یاداور شید تا یه خلاصه نویسی یا درس نامه درجه یک بشه و هم من و هم بقیه و شما بتونن ازش استفاده کنن به خوبی !

توجه هم کنید که بعضی استثناها وجود داره ! :) که توی کتاب 100% ذکر شده و 80% معلم ها هم گفتن و توی کتاب های کار هم هست ! که بهتر به روش تصویر سازی ذهنی اونارو حفظ کنیم :) ( کنید ) - ( کنند ) :D

پشت کنکوری ها ! 6 ماه بیشتر نمونده :D

شش ماه لذت یادگیری خوب و تست زدن مناسب = یک دانشگاه خوب و ایده ال ! ==> یک کار خوب و درامد خوب ! و یک زندگی ناب و توووووووووووووپ :D


موفق باشید !