توی بخش اول یه چندتا نکته ای اصلی رو گفتم ! 

البته بعضیاش یادم رفت که توی این پست یاداوری میکنم و روش رو تکمیل میکنم.

نکات :

1- این روش برای وقتیه که شما اصلا اون بیت رو ندید !! ( البته توی اون بیت های که دید هم جواب میده ) 

2- سعی کنید وقتی کلمه کلیدی رو برداشت میکنید مترادف هاشم در نظر بگیرید :)

3- بیت رو قشنگ بخونید و هر چی توی ذهنتون امد دربارش جلوش بنویسید ( هر کلمه مربوطی ! )

حالا بریم سر تست پست قبلی که بی جواب موند :

"" نقل قول از پست ماقبل ""

1-چو می دانی که دوران را بقا نیست - غنیمت دان حضور دوستان را 
برداشت من :
نابودی و مرگ - فهمیدن ارزش دوستان و اطرافیان - غنیمت !
2-چو گل بیرون شد از بستان چه حاصل - ز غلغل بلبل فریاد خوان 
برداشت من :
پژمرده شدن گل - مرگ - صدای بلبل ! 
3- چو تیر ار زان که بیرون شد ز شستم - نهم پی بر پی ان ابرو کمان را
برداشت من :
خشم - چهره زیبا ( ابرو کمان ) - کشتن( مرگ )
4- چو روی دوستان باغ است و بستان - به روی دوستان بین بوستان را 
برداشت من :
خوش رفتاری دوستان - دوست خوب - خوش رویی !
 -- یک دو دم که مهلت دیدار ممکن است - دریاب کار ما,که نه پیداست کار عمر--
برداشت من :
نابودی و مرگ - دیدار ( دیدار دوستان ) - فرصت داشتن 
بنظرتون اخرین بیت با کدوم از چهار تا بیت تناسب مفهومی بیشتری داره ؟!؟!
"" نقل قول از پست قبل ""
اول بیت اصلی رو که بیت زیر هستش رو در نظر میگیریم:
-- یک دو دم که مهلت دیدار ممکن است - دریاب کار ما,که نه پیداست کار عمر--
برداشت من :
نابودی و مرگ - دیدار ( دیدار دوستان ) - فرصت داشتن 
حالا توی گزینه ها میبینم کدومش بیشتر به این سه تا کلمه میخوره ( برداشت هامون از گزینه هارو با این سه کلمه مقایسه میکنیم )
1-چو می دانی که دوران را بقا نیست - غنیمت دان حضور دوستان را 
برداشت من :
نابودی و مرگ - فهمیدن ارزش دوستان و اطرافیان -  قدر فرصت دانستن
2-چو گل بیرون شد از بستان چه حاصل - ز غلغل بلبل فریاد خوان 
برداشت من :
پژمرده شدن گل - مرگ - صدای بلبل ! 
3- چو تیر ار زان که بیرون شد ز شستم - نهم پی بر پی ان ابرو کمان را
برداشت من :
خشم - چهره زیبا ( ابرو کمان ) - کشتن( مرگ )
4- چو روی دوستان باغ است و بستان - به روی دوستان بین بوستان را 
برداشت من :
خوش رفتاری دوستان - دوست خوب - خوش رویی !
الان دیگه فکر کنم معلومه که گزینه صحیح کدومه !
بله گزینه (1) گزینه صحیح هستش !
رنگ قرمز : نشون دهنده ارتباط به کلمات هستش که گزینه 1 بیشتر ارتباط رو با بیت اصلی داشت !
رنگ ابی : نشون دهنده اینه که اصلا ربطی به بیت اصلی نداره ! و تقریبا این گزینه حذفه !
اینگونه شد که اینطور شد :D